Антикризовий менеджмент – особливий підхід до управління, який пов'язаний, як правило, з оптимізацією діяльності, ресурсів, оргструктури, витрат. Причому, саме з оптимізацією, а не з тотальним скороченням, припиненням, закриттям, звільненням і «замкненням на собі».
Кризою можна вважати все, що завгодно. Не обов'язково при цьому валиться ринок, зупиняються продажі та виробництво. Або організація доведена до такої «ручки», що цього просто вже не можна не помічати.
Криза може трапитись у будь-якій організації, не лише у бізнес-структурах. Криза настає тоді, коли по-старому працювати вже не виходить, а як по-новому – ще не вирішили. Криза – природний етап розвитку, який дає приводи задуматися, зрозуміти, що відбувається не так, і знайти оптимальний вихід з кризової ситуації, щоб піднятися на сходинку вище.
Криза вимагає особливих рішень – антикризових. В умовах кризи потрібні нові цілі, нові критерії оцінки, інші походи до прийняття рішень та організації їх виконання, перегляд і переоблік ресурсів, концентрація на головному. Як правило, ці заходи тимчасові, але якісь нові напрацьовані підходи можна зробити системними і за рахунок цього вивести управління компанією на новий якісний рівень.
Саме в цьому і полягатиме основна участь консультанта – в пошуку і пропозиції більш ефективних рішень, а також в обговоренні та пропозиції грамотних механізмів реалізації цих рішень. Все це – з урахуванням конкретної ситуації, індивідуальних кризових факторів і показників діяльності саме вашої організації чи підприємства.
Антикризове управління та антикризовий консалтинг можуть бути сконцентровані на таких напрямках:
Розробка антикризової стратегії і тактики
Оптимізація і цільове управління бізнес-процесами
Аналіз, структурування, оптимізація витрат з введенням жорсткого бюджетування
Активізація продажів товарів і послуг із застосуванням нових підходів і технологій
Антикризовий малобюджетний маркетинг
Мотивація персоналу на досягнення результату
Виявлення, аналіз та диверсифікація ризиків
Оптимізація організаційної структури
Використання "прихованих резервів" організації
та інші, виходячи із специфіки вашої конкретної ситуації і поставлених завдань.
У будь-якому випадку робота починається з діагностики організації та стану справ. Це необхідно для того, щоб виявити справжні причини кризи, яка виникла, і запропонувати найбільш доцільні способи вирішення кризової ситуації.
У чому головний плюс залучення зовнішнього консультанта? Якраз у цьому. Консультант з питань управління побачить ситуацію з боку, ззовні, не включаючись в систему. Картинка вийде більш повною, об'єктивною і достовірною. Саме у кризовій ситуації це правило діє завжди, забезпечуючи максимально ефективне і відносно швидке досягнення результату.
Додаткова інформація за темою – у наших публікаціях:
Кризис дает возможность пересмотреть концепцию
Продажи в условиях кризиса — меняем стратегию!
Антикризисное учение дона Хуана, или Как продавать без покупателей
Не дивлячись на кризу, Ви досі займаєтеся «ручним управлінням»?
Хочете дізнатися, як це виглядає з боку? Отже, типовий портрет типової компанії в умовах кризи...